امروز چهارشنبه ، 2 آبان 1403

تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز کار ایران منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز کار ایران منعقد شد.
به گزارش جاب نیوز، هدف این تفاهم‌نامه توسعه اشتغال، کارآفرینی و آموزش‌های مهارتی در بخش تعاون کشور با بهره‌مندی طرفین از ظرفیت‌های آموزشی، اجرایی و سایر امکانات مورد توافق طرفین به‌ویژه در زمینه برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های مشترک به‌صورت ملی و بین‌المللی با در نظر گرفتن اولویت‌ها و توانایی طرفین است.
بر اساس این گزارش، دکتر سعید سمیعی، رئیس مرکز کار ایران در جلسه انعقاد تفاهم نامه با بیان اینکه مرکز کار ایران بزرگترین سازمان خصوصی کشور در حوزه اشتغال و کارآفرینی است که در حوزه‌های گسترده‌ای از جمله توسعه آموزش های مهارت محور، کاریابی، مشاوره شغلی و برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی فعالیت دارد، اظهار کرد: اگرچه امروزه فضای اشتغال در کشور با چالش‌های زیادی روبه رو است، اما می‌توان با یک رویکرد نوآورانه و استفاده از ظرفیت‌های بزرگی که در کشور وجود دارد این چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرد. در این راستا مرکز کار ایران می‌تواند با ارائه ظرفیت‌ها ی خود در ایجاد بستری مناسب برای حمایت از توسعه اشتغال در تعاونی‌های کشور نقش کلیدی ایفا کند.
دکتر سعید سمیعی همچنین با اشاره به اینکه تخصص و حیطه اصلی فعالیت مرکز کار ایران در حوزه اشتغال، آموزش های مهارت محور و توسعه فناوری های مرتبط با اشتغال در داخل و خارج از کشور است، خاطر نشان کرد در حال حاضر نزدیک به دو میلیون نفر شاغل در بخش تعاونی کشور وجود دارد که این ظرفیت می تواند به راحتی با پر کردن خلأها و با استفاده از ظرفیت‌های موجود به قریب به دو برابر افزایش پیدا کند. رئیس مرکز کار ایران با بیان اینکه نزدیک به 15 میلیون نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم با تعاونی‌های سرتاسر کشور در ارتباط هستند، شرایط حاضر را یک فرصت بی نظیر برای کشور دانست که با در کنار هم قرار گرفتن ظرفیت‌های مرکز کار ایران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند تاثیر منحصربه فردی بر توسعه اشتغال، توسعه کارآفرینی و آموزش‌های مهارتی برای شاغلین در بخش تعاون کشور داشته باشد.
مهندس سید معین هاشمی، مدیرکل توسعه تعاون نیز با بیان اینکه انعقاد این تفاهمنامه یک فرصت‌ مطلوب و ارزشمند برای هدایت و راهبری ظرفیت‌های بخش تعاون در کشور است، اجرای آن را در توسعه آموزش و اشتغال در تعاونی‌های کشور موثر دانست.
برگزاری اولین پاویون بخش تعاون کشور درچهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کارایران(ایران جابکس) از جمله مهم ترین موضوعات این تفاهمنامه است که با حمایت از شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی در سراسر کشور فرصت بی‌نظیری را برای توسعه فعالیت‌های تعاونی‌های کشور فراهم خواهد کرد.
نمایشگاه بین المللی ایران جابکس بزرگترین رویداد حوزه اشتغال در کشور است که به همت مرکز کار ایران هر سالانه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود

  • منتشر شده در 24 آگوست 2022
  • بازدید : 15 بازدید
  • تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ است.